لجستیک و زنجیره تامین
این وبلاگ اکنون یکی از مراجع اصلی مباحث لجستیک و زنجیره تامین در ایران است که تاثیرگذاری آن به لطف خدا و تلاش دست‌اندرکاران و پشتیبانی مخاطبان، بسیار زیاد بوده و اکنون در کنار ماهنامه لجستیک و شبکه‌های کسب‌وکار یکی از مراجع اصلی درسی و آموزشی کشور شده است. این وبلاگ به طور تخصصی به مباحث حوزه لجستیک و مدیریت زنجیره تامین پرداخته و تلاش می کند موضوعات و مباحث روز مربوط را مطرح کرده و در اختیار دوستداران این حوزه قرار دهد.
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: موسسه آمادگران - دوشنبه ۱۳٩٦/٢/۱۸

تدوین‌گر: مجتبی سلیمانی سدهی

به سفارش: موسسه آمادگران ( @amadgaran ) و مجله لجستیک

👇👇👇👇👇 👇👇👇👇👇

بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور است که با اجرای طرح‌های توسعه پیش‌بینی شده، قادر خواهد بود در میان بنادر تمامی کشورهای منطقه به عنوان یک بندر با قابلیت‌های فوق‌العاده (Mega Port) و به عنوان یک «شهر لجستیکی» و رقیب اصلی برای «شهر لجستیکی دوبی» فعالیت کند.

 نقش چابهار در اقتصاد بین‌الملل به گونه‌ای حایز اهمیت است که این منطقه در مرکز طلایی کریدور شماره ۹ اقتصاد تجارت جهانی قرار گرفته است و به شکل بارز و اثرگذاری بر کوتاه کردن زمان و قیمت تمام شده حمل کالاهای تجاری نقش دارد. 



ادامه مطلب ...
نویسنده: موسسه آمادگران - دوشنبه ۱۳٩٦/٢/۱۱

«موسسه آمادگران»‌ و «آکادمی مدیریت نیدرزاکسن» (یکی از کالج‌های معتبر آلمان در حوزه مدیریت) با همکاری و حمایت «اتاق بازرگانی ایران-آلمان» و «فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران» برگزار می‌کنند:

کارگاه آموزشی 24 ساعته "مدیریت زنجیره تامین و لجستیک" با ارایه گواهینامه معتبر به زبان انگلیسی.


ادامه مطلب ...
نویسنده: موسسه آمادگران - دوشنبه ۱۳٩٦/٢/۱۱

نگارنده: سید مرتضی ناصریان؛ کارشناس و تحلیل‌گر حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت

این یادداشت تحلیلی در پاسخ به یادداشت «کریدور اقتصادی چین-پاکستان CPEC (بندر گوادر)» است که در 4 اردیبهشت 1396 در کانال لجستیک (@amadgaran) منتشر شد.

این یادداشت پیرو سلسله یادداشت‌هایی هست که در کانال لجستیک (@amadgaran) با موضوع «زنگ خطر برای فرصت‌های ترانزیتی ایران» با هدف هشدار و تلنگر به مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه ترانزیت منتشر می‌شود.

امروزه پاکستان و چین در صدد ایجاد یک کریدور اقتصادی و نه صرفا ترابری از چین تا بندر گوادر هستند. ترابری جاده ای در این کریدور از 11 آبان 1395 با حرکت کاروانی شامل  یکصد کامیون شروع شده است. اخیرا پاکستان در همین کریدور اقتصادی پیشنهاد ایجاد خط لوله نفتی به چین را داده است که نفت از منابع خلیج فارس تهیه و به چین ترانزیت شود. چین همچنین صنایع وابسته به چین را که نیازمند نیروی انسانی ارزان باشند در این کریدور  ایجاد خواهد کرد. و در همین راستا پاکستان منطقه آزاد صنعتی در گوادر ایجاد می کند.


ادامه مطلب ...
نویسنده: موسسه آمادگران - دوشنبه ۱۳٩٦/٢/۱۱

نگارنده: بابک بقایی؛ کارشناس معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی

این یادداشت پیرو سلسله یادداشت‌هایی هست که در کانال لجستیک (@amadgaran) با موضوع «زنگ خطر برای فرصت‌های ترانزیتی ایران» با هدف هشدار و تلنگر به مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه ترانزیت منتشر می‌شود.


بندر گوادر در کشور پاکستان، در فاصله 100 کیلومتری بندر چابهار با سرمایه‌گذاری‌ کلان چین در حال توسعه است. توسعه بندر گوادر بخشی از پروژه عظیم کریدور اقتصادی چین-پاکستان CPEC است که با سرمایه‌گذاری در حدود 46 میلیارد دلار در حال انجام است. کریدور اقتصادی چین-پاکستان یک برنامه 15 ساله است و در 4 فاز (2018 برداشت اولیه، 2020 کوتاه مدت؛ 2025 میان مدت و 2030 بلند مدت) اجرا خواهد شد.


ادامه مطلب ...
موسسه آمادگران
موسسه مدیریت زنجیره‌های کسب‌وکار آمادگران
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :






Powered by WebGozar